Naprawa czajnika Philips Filterline

Czajnikowej zarazy ciąg dalszy...
W ciągu miesiąca naprawiłem już dwa czajniki, a teraz trzeci... - co się dzieje??? 
Czuje się jak bym pracował w serwisie AGD :-(

Tak więc, skoro ustaliłem, że matrix ma błędy to przystąpiłem do naprawy. Na początek sprawdziłem grzałkę, a jak to zrobić można przeczytać tu:

Grzałka została uszkodzona, na skutek n-tego włączenia czajnika bez wody. Tym razem nie przeżyła. Tym razem to ja tak włączyłem czajnik...

Korpus czajnika.

Widoczna pierwsza z dwóch śrub, które trzeba odkręcić

 Widoczna druga śruba. Dół maskownicy trzeba podważyć przed wyjęciem.

 Dolna część czajnika z widocznym elementem stykowym i zabezpieczającym do grzałki, oraz neonówką.Widać jedno ze złączy, które wymieniłem na nowe, a po zaciśnięciu zalałem cyną bezołowiową.

 Miejsce, w którym znajduje się moduł włącznika.

 Elementy czajnika.

 Włącznik i wyłącznik termiczny.

 Rozłożyłem włącznik w celu oczyszczenia styków. Należy uważać, by nie zgubić dwóch popychaczy, o długości kilki mm i grubości szpilki.

Elementy włącznika. Styki można wyjąć i w pełni je wyczyścić.

Wymieniona grzałka. Uszczelkę warto delikatnie przesmarować smarem silikonowym - ja używam smaru od ekspresu do kawy.

*
Wyczyściłem jeszcze uszczelki od wskaźnika napełnienia:


*

Koszt naprawy: 16zł. Jak długo nowa grzałka będzie pracować?  Czy nie prościej było wymienić czajnik na nowy?
Przyzwyczaiłem się do niego, podoba mi się jego wygląd. Plastiki tego czajnika powstały wtedy, gdy bardziej dbano o niezanieczyszczanie wody chemią, a po tylu latach, jeśli były jakieś szkodliwe substancje, to zapewne występują już w dużo mniejszym stężeniu. Można kupić elektryczny czajnik z metalową obudową (który i tak ma wstawki z plastiku), ale ja takich nie lubię.
Dlatego wolałem naprawić stary czajnik :-D

***
Update 2016.03.16

Ponieważ w domu mamy filtr osmotyczny to czajnik nie był nawet odkamieniany. 


***

Update: 2016.06.21
Create: 2014.09.25

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz