Naprawa zwykłego czajnika

"Proście, a będzie Wam dane..."
Mało mnie zachwycił czajnik z mkroprocesorem, czemu dałem delikatnie wyraz w tym poście:


Tak więc los "nagrodził" mnie naprawą czajnika tak zwyczajnego, jak to tylko możliwe.

Postanowiłem dokumentować jak najwięcej moich napraw, nawet błahych. Dlatego opiszę nawet wymianę spirali grzewczej w czajniku...

Historia czajnika jest taka, że był używany w pewnym urzędzie. Gdy się zepsuł, zakupiono nowy czajnik, którego elementy plastikowe śmierdzą. Pomimo wielokrotnego gotowania wody w nowym czajniku, nadal czajnik jak i gotowana w nim woda śmierdzi.Wiadomo, że nie chodzi tylko o zapach, ale i związki chemiczne, które go powodują. Zaproponowałem, że "obejrzę" zepsuty czajnik, więc mi go przywieziono.
Czajnik był w doskonałym stanie, pomimo że przepracował 1.5 roku. Plastiki wyglądały prawie jak nowe. Po usunięciu minimalnych ilości kamienia kotłowego czajnik wygląda jak nowy. Najciekawsze jest to, że złącze czajnik-podstawa jest zrobione z takich metali, że nie ma śladu zużycia, śniedzi, itp.
Uszkodzeniu uległa grzałka. Została więc zakupiona nowa grzałka, w pobliskim sklepie. Grzałka kosztowała 16,50. Możliwe, że jest to 1/2 ceny nowego, taniego czajnika, ale produkty ww. firmy działają znacznie dłużej, niż kilkanaście miesięcy. Istnieje duże prawdopodobieństwo, że następna awaria nastąpi dopiero za 10 lat.I oczywiście plastiki w tym czajniku nie śmierdzą...

Na początek sprawdziłem grzałkę, a jak to zrobić można przeczytać tu:



Czajnik w częściach.


Nowa grzałka i oryginalna uszczelka silikonowa. 


Mechanizm włącznika i zabezpieczenie termicznego. Warto zwrócić uwagę na idealny stan bolców stykowych.


Zabezpieczenie zostało przesmarowane nową warstwą silikonu, który ma poprawić kontakt termiczny. 


Filtr i bolec wyłącznika. 


Wszystkie śrubki z czajnika. Trzy odpowiadają za skręcenie spirali grzewczej z mechanizmem włącznika, dwie mocują górną osłonę, a trzy mocują dolną osłonę (i osłonę rączki). 


Rezystancja nowej grzałki. Przy napięciu skutecznym 230V otrzymamy:
Prąd: 7.9A
Moc: 1.8kW


Naprawa błaha, ale mniej śmieci na wysypisko trafiło.


***


Update: 2015.03.29
Create: 2014.09.10

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz