Oscyloskop Siglent SHS806

Oscyloskop przenośny Siglent SH806. Po kilku miesiącach użytkowania mam jak najbardziej pozytywne wrażenia. Mogę teraz dokonać pomiarów w miejscach niedostępnych dla oscyloskopu stacjonarnego. Izolacja wejść od potencjału ziemi pozwala na łatwiejsze pomiary punktów o wysokim potencjale.



Oscyloskop Siglent SHS806 - wstęp.


Oscyloskop Siglent SHS806 - walizka transportowa.


Oscyloskop Siglent SHS806 - obsługa; widok klawiatury - badanie przebiegu.


Oscyloskop Siglent SHS806 - obsługa; widok ekranu - badanie przebiegu.


Oscyloskop Siglent SHS806 - funkcje matematyczne - FFT, Fast Fourier Transform.


Oscyloskop Siglent SHS806 - nagrywanie przebiegów - scope recorder.


Oscyloskop Siglent SHS806 - pomiary i kursory - measure & cursor.


Oscyloskop Siglent SHS806 - zapisywanie widoku ekranu - save & recall.

***


Funkcje multimetru:


Oscyloskop Siglent SHS806 - multimetr - pomiar małego natężenia DC (DCA, DCI). 


Oscyloskop Siglent SHS806 - multimetr - pomiar natężenia DC (DCA, DCI).


Oscyloskop Siglent SHS806 - multimetr - pomiar rezystancji (Ω).


Oscyloskop Siglent SHS806 - multimetr - test ciągłości obwodu (continuity).


Oscyloskop Siglent SHS806 - multimetr - test diody (diode) 


Oscyloskop Siglent SHS806 - multimetr - pomiar pojemności (capacitor).


Oscyloskop Siglent SHS806 - multimetr - pomiar napięcia AC 230V.


Oscyloskop Siglent SHS806 - multimetr - pomiar napięcia DC 6V.

***


Oscyloskop Siglent SHS806 - porównanie z oscyloskopem analogowym - analog vs digital.

***








***


Siglent wykorzystałem w pomiarach:
Czujniki ultradźwiękowe parkowania - identyfikacja wadliwego.

***



Update: 2016.08.16
Create: 2014.08.10

13 komentarzy:

  1. Witam!
    Zastanawiam sie nad kupnem skopomentru do warsztatu. Testowales i uzytkowales shs860, polecasz go czy cos innego bys zaproponowal? Bedzie sluzyl tylko i wylacznie do pomiarow, badania przebiegow, a nie do prac naukowych ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Od kiedy używam SHS860 sprzedałem mój cyfrowy oscyloskop biurkowy. Nie miał żadnej przewagi nad moim byłym oscyloskopem za 3500zł. To chyba najlepiej świadczy o tym sprzęcie. Ma pewne wady, ale oscyloskop przenośny o takich parametrach za taka cenę... Wolał bym czterokanałowego, przenośnego Fluke z izolowanymi kanałami o paśmie 200MHZ, ale kosztuje 16000zł netto i do celów amatorskich...
    Tak polecam ten oscyloskop. Gdy go kupowałem zastanawiałem się też nad innymi markami, jeździłem, testowałem. Wybrałem Siglenta.

    OdpowiedzUsuń
  3. Witam
    A jak z pomiarami w sieci(220V) próbował Pan cos?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciągle go do tego używam:
      Dużo oscylogramów napięcia i natężenia:
      http://jackiewiczowie.blogspot.com/2014/10/zuzycie-pradu-przez-urzadzenie-domowe-i.html

      Oscylogramy napięcia:
      http://jackiewiczowie.blogspot.com/2015/04/zakocenia-w-sieci-elektrycznej.html
      http://jackiewiczowie.blogspot.com/2014/09/przepiecia-w-sieci-energetycznej-230v.html
      http://jackiewiczowie.blogspot.com/2014/10/termistor-ntc-jako-soft-start-do-zarowki.html

      Pomiary:
      http://jackiewiczowie.blogspot.com/2014/06/jakie-napiecie-w-gniazdku-miesci-sie-w.html

      Pomiar strony pierwotnej transformatora:
      http://jackiewiczowie.blogspot.com/2014/06/oswietlenie-led-w-kuchni.html

      Usuń
  4. Witam
    Muszę przyznać, że nie do końca przejrzałem całego bloga-pewnie gdybym to zrobił nie zadałbym pytania - tym bardziej dziękuję za odpowiedz.
    Zastanawiam się czy dzisiaj też by Pan kupił ten sam oscyloskop czy ewentualnie hantek 1062b lub jeszcze jakiś inny?
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie kupię już niczego z napisem "H...k". Zraziłem się.
      Tego przenośnego SIglenta kupił bym ponownie. Widzę jego wady: chciał bym jeszcze większy ekran (nie wiem tak realnie po co, ale większy ładnie wygląda). Nie podoba mi się zapisywanie oscylogramów na kartę pamięci: za krótka nazwa pliku, za głębokie menu, za mało intuicyjne. Ten problem akurat rozwiązuję za pomocą aparatu, a do tego nie mam problemów z nagraniem krótkich filmów. Aparat mam zresztą przy wszystkich naprawach - przydaje sie do dokumentacji.

      Do moich pomiarów w domu, na działce, czy w samochodzie ten przenośny oscyloskop zasilany z akumulatora, a co za tym idzie izolowany od ziemi, jest bardzo dobry. Nie idealny, ale więcej niż wystarczający. Chciał bym mieć w domu przenośnego Fluke, z izolowanymi kanałami, ale ta cena... Zresztą mogę takiego pożyczać z pracy, ale tego nie robię. SIglent zapewnia mi wszystko czego potrzebuję.
      Ponieważ nawet scopometry Fluke są awaryjne, a Siglen jest wielokrotnie tańszy to zapewne na prywatny użytek pozostanę przy tej firmie. Na dzień dzisiejszy nie widzę konkurencji dla tego Siglent'a, choć szkoda, że Rigol nie ma wersji przenośnych.

      PS: Dla mnie ważne jest jeszcze zajmowane miejsce na biurku, a Siglent zajmuje go mniej od oscyloskopu stacjonarnego.

      Usuń
    2. Ponieważ zainteresowało Pana badanie 230V to proszę zobaczyć jeszcze ten wątek na elektrodzie: http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?t=3040332

      Usuń
  5. Witam,
    Z czego wynika uraza do Hanteka? I jakiego Rigola Pan używał? Jestem właśnie przed zakupem oscyloskopu i mam dylemat, z jednej strony pociąga mnie duża rozdzielczość wyświetlacza i ergonomia sterowania oscyloskopu stacjonarnego(gałeczki :), z drugiej wiem że często pewnie przydałby się "w terenie" a targanie stacjonarnego np. do samochodu jest mało wygodne. Do tego dochodzi niezależność od potencjału zasilania.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hantek zraził mnie jakością wykonania. Te produkty, które kupiłem od nich były fatalnie wykonane. Może teraz się poprawili? Kupiłem ostatnio ich tani multimetr (bardzo tani) do wożenia w samochodzie i jestem z niego zadowolony. Lecz jest to produkt za kilka złotych, a nie w cenie oscyloskopu.

      Rigol'e używałem i używam, ale do domu nie kupiłem. Najczęściej mam do czynienia z Rigol'em DS1054Z. W domu nie mam jednak dla niego zastosowania. Fajny jest, ładny i ten ekran... :-) i tak kusi by go mieć, ale nie mam dla niego zastosowania. I te gałeczki są na prawdę przyjemne w obsłudze :-)

      Bardziej jednak potrzebuję oscyloskopu nie połączonego z potencjałem ziemi. Dlatego używam przenośnego, a jeszcze fajniejszy był by z izolowanymi kanałami.
      Możliwe jednak, że zmienię zdanie. Ostatnio miałem potrzebę użycia oscyloskopu 4-kanałowego, ale przydał by się z izolowanymi kanałami, a to już koszty... Fluke 190-204... Do domu? Nie zarobi na siebie.

      Do samochodu próbowałem używać stacjonarnego. Przecież są lekkie. Nie sprawdziło się. Jasna obudowa podatna na ubrudzenie, szkoda przewozić w samochodzie, szkoda narażać na zmiany temperatury. Z przenośnym nie ma takiego kłopotu - jest prawie jak multimetr. Do swojego zaadaptowałem fajną walizkę transportową :-)

      Usuń
  6. Witam,
    właśnie chcę kupić i wybrać pomiędzy ds1054z a shs806. Chcę używać go bardziej jako przenośnego niż stacjonarny, do naprawy maszyn przemysłowych oraz ogólnego przeznaczenia.

    Bardziej skłaniam się do zakupu ds1054z i zrobienie ładnej skrzyneczki plus przetwornica 12/24v na 230v ,
    nie wiem jak zachowa się oscyloskop zasilany z przetwornicy.
    Chcę dokonywać pomiaru przebiegów do 500v za pomocą 2 kanałów , pomiaru różnicowego( funkcje matematyczne) i tu cały problem , jak z jakością pomiaru.

    LUB kupić shs806 i tak sobie mierzyć.

    Poza tym w obu przypadkach potrzebuje rejestrować przebiegi.

    Co wybrać i czy można zrobić z ds1054z jak opisałem ??

    OdpowiedzUsuń
  7. Wg. mnie ds1054z jest lepszy: UltraVision, LAN, duży ekran, cztery kanały.

    Jeżeli faktycznie można go w coś obudować i odpowiednio zasilić, to wg. mnie będzie to lepszy wybór.
    Z drugiej strony SHS806 jest od razu gotowy do pracy.

    W przypadku jednego, jak i drugiego proszę pamiętać, że nie mają izolowanych mas pomiędzy kanałami. SHS1000 jest droższy, ale posiada izolowane kanały. Do zastosowań przemysłowych może to okazać się przydatne, a na pewno ogranicza możliwość pomyłki.

    OdpowiedzUsuń
  8. Witam,
    Interesuje mnie Pana opinia jak sprawuje się to urządzenie przy pomiarach CANbus, Flexray, Ethernet, Apix itp. Może ma Pan jakieś zdjęcia lub filmik.
    Pozdrawiam.
    Mariusz.

    OdpowiedzUsuń
  9. Witam,
    Interesuje mnie Pana opinia na temat zastosowania tego urządzenia przy pomiarach lini komunikacyjnych w samochodach jak: CAN BUS , FLEXRAY, APIX, Ethernet, USB bus, będę wdzięczny za wszelkiego rodzaju uwagi sugestie. W tej chwili posiadam Tektronix THS710A , poprzednio miałem Fluka 123 a w pracy używam Picoscop. To urządzenie wydaje się być bardzo dobrą alternatywą do starego THS710 . Pozdrawiam.
    Mariusz.

    OdpowiedzUsuń