Przecinarka do metalu EUROTEK CM216 355 mm

Gdy zachodzi potrzeba przecięcia grubego metalowego przedmiotu, lub gdy trzeba przeciąć wiele metalowych przedmiotów, należy zaopatrzyć się w coś więcej niż ręczna piłka do metalu.


Przecinarka do metalu EUROTEK CM216 355 mm. To jest japoński standard, jak w Makita. Zazwyczaj przecinaki mają tarcze o wielkości 350mm - różnią się też wielkością otworu mocującego. 

Silnik o mocy 2900 W napędza tarczę poprzez przekładnię. Przecinarka działała bez problemów z bezpiecznikiem topikowym 16 A (w rozdzielnicy) i nadprądowym 25 A (przyłącze).

Łańcuch pozwala zamknąć przecinarkę na czas przechowywania.


Podstawa przecinarki nie posiada otworów do zamocowania jej np. do stołu. To jest chyba jedyna wada tego modelu. Poniżej widać jak za pomocą czterech śrub przymocowałem przecinarkę do drewnianej podstawy. Otwory na śruby wywierciłem.

Dostarczony klucz jest odrobinę za duży do pokazanej poniżej śruby - nie mieści się. Warto użyć klucza nasadowego.

Wymiana tarczy jest bardzo łatwa. Widoczna poniżej tarcza wymaga wymiany - przy tym rozmiarze już nie przecina. Oryginalna tarcza wystarczyła na około 150 cięć kątownika 20x20x2 mm (zimnogiętego).

Silnik podczas wymiany tarczy blokuje się przed obracaniem za pomocą widocznego poniżej bolca.

Przecinarka posiada własny bezpiecznik. Dostarczona została również z zapasowymi szczotkami do silnika. Duży plus! Takie "drobiazgi" wskazują na solidną konstrukcję.

Pilarka posiada przycisk blokujący włącznik w pozycji pracy ciągłej.

Nowa tarcza.


Przecinarką wykonałem około 500 cięć kątownika zimnogiętego 20x20x2 mm (KZGRR20x20x2). Pomimo obaw o jej jakość wykonania i trwałość jestem bardzo pozytywnie zaskoczony. To jest świetna maszyna!



Ceownik gorącowalcowany 45mm - 80mm - 45mm, grubość 6mm.



***

Update: 2015.07.14:
W nawiązaniu do pytania z YouTube zamieszczam zdjęcia z wymiarami i krótkim komentarzem:

Tarcza poniżej jest używana i przez to jej średnica jest nieco mniejsza:





Przy przecinaniu płaskownika 4x60 i 5x60 piła stawia wyczuwalny opór. Cięcie trzeba przeprowadzić przy stałym nacisku. 






Mam tylko jedną uwagę do tej maszyny. Bardzo symboliczną, ponieważ nadal jestem bardzo zadowolony z tego zakupu (2016.07.03). Przewód zasilający ma średnicę tylko 1 mm2 przy mocy prawie 3 kW. Wykonywałem kilkaset cięć jedno za drugim i nic się nie grzało, wszystko było OK. Co tu dużo pisać, kosztowała bardzo mało, jestem zadowolony z tego ile zapłaciłem, a przecież ta niska cena z powietrza się nie bierze.


***

Moc elektryczna pobierana przez tą pilarkę:
Pilarka zasilana przedłużaczem 1,5 mm2 o długości około 7 m.

***



Inne wpisy:


Update: 2016.07.03
Create: 2015.05.16

7 komentarzy:

  1. Robisz wzmocnienia do płotu?

    Przecinarki są fajne bo można zrobić powtarzalność cięć i kąt niż ręcznie.
    Ale powiem szczerze że mimo twego entuzjazmu jestem raczej negatywnie nastawiony do tanich maszyn zwłaszcza z elementem wirującym.
    Ciekawe ile wytrzyma. Z tanich to dobry jest maktec coś na licencji makity chyba robią starsze modele. Dobrze się sprawowały.
    Zaś co do zapasowych szczotek to prawda jest taka że to syf szybko się ścierają i syfią komutator a nawet go palą. Musisz uważać bo nie znasz dnia i godziny jak się skończą. Nie wiem czy podmiana na lepsze by nie była dobrym rozwiązaniem i bezpieczniejszym dla komutatora.



    OdpowiedzUsuń
  2. To będą zakończenia płotu. Około 150 elementów... Robię zdjęcia, jak skończę to zamieszczę :-) Dużo pracy. Najpierw walka z przeszkadzającą zieleniną znacznych rozmiarów, cięcie kątownika, szlifowanie elementów - ich profilowanie i podcinanie pod spaw, spawanie wykończeń (tu jestem teraz), szlifowanie spawów, przeróbka bramy i furtki (też spawanie) czyszczenie płotu ze starej rdzy, podkład i nawierzchniowa.

    Sprawdzę (tak jak piszesz) stan szczotek i komutatora.

    Ta przecinarka wygląda solidnie. Do warsztatu, do pracy ciągłej, bym jej pewnie nie polecił. Natomiast dla siebie kupił bym ją drugi raz. Zresztą dobre zaczynają się od około 900zł, lepsze od około 1300zł, a ta kosztowała z przesyłką 215 zł. Firma z łodzi, wiec ewentualna gwarancja też. Do płotu, huśtawki, wędzarni, pokrywy do piwnicy czy pokrywy wodomierza nie opłaca mi się kupować firmowej przecinarki.

    OdpowiedzUsuń
  3. Na zieleń to chwastobujce jakiego teraz kupiłem odpowiednik roundupa prawie o 10zł taniej a ten sam czynnik. Sam mam za płotem busz ale go pryskam i zrobiłem se przesiekę na 2-3m.
    No ciekaw jestem płotu :)
    Co do szczotek to jak byś wyjmował to nie pomyl i nie obróć szczotki o 180st. wtedy jak włożysz z powrotem to nie będzie różnicy w ułożeniu i nic się nie będzie działo.

    No fakt do domowego użycia to powinno styknąć. Mam kątówkę 230mm i miałem szukać podstawy do niej by zrobić pseudo przecinarkę ale prawie nie mam zastosowania a te co widziałem to miętka blacha i mało pewne tak jak ze statywami do wiertarek tez jakieś takie niejakie, chyba że ludzie porozwalali na wystawie. A jak już muszę ciąć to bardziej się skupiam i tyle i jakoś idzie. A ostatecznie to ręczna i rach ciach :) Kiedyś to trza się było na je...ać jeszcze 25lat temu to kto miał kątówkę a przecinarkę u ... ręczna i jazda.
    Polecam stolik rozkładany warsztatowy kupiłem w L-M za niecałe 50zł i powiem ci że się sprawdza tylko trzeba sobie blat dokupić ja z odpadu wyszarpnąłem blat kuchenny z rabatem to powiem ci fajna sprawa bo składany i mobilny jak co i jako proste imadło/zacisk się sprawdził. Tylko blat montuje na zaciski stolarskie ale rozwiążę ten problem inaczej, kiedyś.

    OdpowiedzUsuń
  4. Co do płotu to jak najmniejszym wysiłkiem chcę osiągnąć oczekiwane efekty. Opiszę :-)
    Roundupa nie chcę stosować. Staramy się jak najmniej chemii używać na tej działce. Mamy tam dla dzieciaka truskawki, poziomki, maliny, pomidory, ogórki, itp. Do tego zioła, chrzan, oraz drzewka i krzaki z czymś jadalnym (dopiero rosną). Na zieleninę użyłem nowego łańcucha Oregon i ostrzałki do niego.
    Te statywy do wiertarek mają straszne luzy.

    OdpowiedzUsuń
  5. " Do tego zioła " ciekawe jakiej mocy ... :)
    Ostrzałki? elektrycznej czy pilnik i niby prowadnica? Jak ostrzyłem łańcuch to zawsze ręcznie okrąglakiem a raz na jakiś czas dawałem do zakładu by kąty odtworzyli zaś ograniczniki kątówką. Kto by tam się z tym bawił. Ma ciąć by wióry leciały a nie wiórki :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Tak, dwuznacznie to zabrzmiało... :-D Zioła to domena mojej żony... Chociaż i ja potrafię coś tam w kuchni przygotować i wtedy takie ziółka są jak znalazł! (tak samo jak domowy chrzan, mniam!)
    Co do samej mocy wszelkich ziółek i napojów to nie używam i nie piję. Serio. Oszczędzam moce przerobowe wątroby na na potrzeby utylizacji uszkodzonych tkanek podczas nurkowania. Jedyną moją używką jest kawa.

    OdpowiedzUsuń
  7. Niemów abstynent? nie pijesz nie palisz :)
    Mam tak samo, piwo " smakowe lorda S " dwa na miesiąc no dobra czasem trzy i tyle promili. Mam wątrobę gorzej wyniszczoną niż alkoholik kurna cipsy wifony frytki cola i żołądek i wątroba leży a i słodycze. Chyba powrócę do kuracji ostropezem plamistym bo tak mnie zgagi męczą że chemie tylko łykam inaczej ...
    Papierosy nie palę ale bierny palacz zemnie jak ... nikotyny nie ale pylica tak :)
    No ostatnio się opiłem jak nigdy z 15lat tyle promili nie miałem jak po malowaniu farbą spirytusową jak by mnie zatrzymali i bym dmuchnął to pewnie czerwona dioda i po prawku.

    OdpowiedzUsuń