Tania lutownica transformatorowa z Allegro

Potrzebowałem lutownicę na działkę. Woziłem moja lutownicę transformatorową z domu, ale było to niewygodne. Po pierwsze taka lutownica jest ciężka. Po drugie często potrzebowałem jej na działce, ale tego nie przewidziałem i jej nie zabrałem.

Lutownicy z grotem, gdzie grzałka zasilana jest bezpośrednio z sieci 230 V nie chcę. Choć są tanie i lekkie (te o mniejszej mocy) to zawsze obawiam sie przebicia i są niewygodne przy pracach samochodowych - po prostu są zawsze gorące i trzeba je starannie odkładać w odpowiednie miejsce (stojak). Na działce potrzebuje też lutownicy o mocy ponad 75 W.

W domu mam lutownice na gorące powietrze, podczerwień i stacje lutownicze, ale lutownica transformatorowa jest najbardziej uniwersalna i najszybciej się rozgrzewa.

Na działkę trochę szkoda mi było kupować porządną lutownicę transformatorową. Zawsze to jakiś koszt, a wykorzystana będzie przez kilka dni w roku. Postanowiłem więc kupić nową lutownicę transformatorową z Allegro. Zapłaciłem 15 zł za nową lutownicę ze sklepu i 10 zł za przesyłkę. Przyznacie, że ceny szalone... Jak oceniam ten zakup, zobaczcie sami:

Pomiar pobieranej energii elektrycznej:



***
Update: 2016.06.21

Ostatnio używałem tej lutownicy intensywniej. Nawet ją przegrzewałem lutując po kilka minut większe elementy z miedzi. Jak zadba się o styk grotu z lutownicą to jest całkiem sprawnym narzędziem. Przedłużyłem tylko przewód zasilający - na działce mam funkcjonalne gniazdo na zewnątrz, niestety odrobinę oddalone od stołu. Dodałem więc około 2 m przewodu zasilajacego.

***


Powiązane tematy:
Testy lutownic

***


Inne wpisy:


Update: 2016.09.05 
Create:  2015.08.20

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz