Alarm Satel - czujka drzwi

Czujka kontaktronowa Satel'a, pracująca w systemie ABAX, sprawiała mi problemy. Często wywoływała fałszywy alarm tuż po załączeniu alarmu i zamknięciu drzwi zamknięciu drzwi. Kilkukrotna kontrola stabilności montażu i odległości pomiędzy magnesem, a kontaktronem nic przyniosła żadnych rezultatów - wszystko było zainstalowane poprawnie. Pozostały dwie możliwości: albo czujka jest wadliwa, albo metalowe drzwi zaburzają pracę magnesu.

Zdecydowałem by problem rozwiązać definitywnie: zamieniając kontaktron na mikroprzełącznik. Dzięki temu, nie będę mieć problemów, ze zmianą właściwości małego magnesu zamontowanego na wielkich, metalowych drzwiach. Mikroprzełączniki mają też ogromną trwałość, rzędu 100000 cykli, czyli nie muszę martwić się, że zamieniam kontaktron na coś mniej trwałego.
Chciałem kupić gotową czujkę opartą o mikroprzełącznik, w ładnej obudowie. Nie znalazłem takich w sprzedaży. Musiałem więc ją zrobić.

Wykorzystałem listwę na kable, dociętą na odpowiednią długość, z dwiema zaślepkami. Do tego plecionka na kabel. Sztywnym połączeniem zamontowałem przełącznik do listwy (stalowy drut usztywniony lutowaniem). Listwę przykręciłem do framugi.

Jeszcze nie zamaskowałem szpachlą śladów po bezprzewodowej czujce.

Czujka i połączenie z centralą jest zabezpieczone przed sabotażem (2EOL). Dodałem też kontaktron i silniejszy magnes.

Wymiana czujki systemu ABAX na czujkę podłączoną kablem umożliwiła realizacje oświetlenia sterowanego przez alarm. Czujka ABAX jeśli nie jest uzbrojona przesyła sygnał o swoim stanie co zadany czas - minimum co 12s. I takie też maksymalne opóźnienie by występowało, gdybym nie zastosował czujki kablowej. Realizacje oświetlenia opisałem tu:

1 komentarz:

  1. Panie Rafale, mam ten sam problem z garażem i już mam dosyć kupowania kolejnego kontaktronu. Chciałbym wykonać taką przeróbkę. Co muszę kupić poza mikro stykiem i co polutować? Bo widzę, na zdjęciu jakiś mały układzik?

    OdpowiedzUsuń