Alarm Satel - sterowanie otwieraniem bramy za pomocą SMS

Czasami wyładuje się bateria w pilocie od bramy. Dowiaduje się o tym, gdy chcę użyć pilota - czyli właśnie gdzieś jadę i jestem już w samochodzie pod bramą. Oczywiście właśnie wtedy musi padać, albo się spieszę...

Znalazłem rozwiązanie tego małego problemu za pomocą alarmu Integra 128-WRL. Podłączyłem alarm za pomocą przekaźnika do systemu sterującego bramą. Użyłem do tego przekaźnika (230V, cewka 12V), by separować elektrycznie te dwa systemy. Do przekaźnika dołożyłem diodę prostowniczą, by zabezpieczyć tranzystor sterujący. Dioda podłączona jest równolegle z cewką przekaźnika. Styków zabezpieczać nie muszę - to zabezpieczenie jest po stronie układu sterującego bramą. Dowolny przełącznik służący w mieszkaniach do otwierania bramy będzie powodował większe zakłócenia, niż dobry przekaźnik.

Przekaźnik podłączyłem pod wyjście niskoprądowe centrali.Wyjście to można obciążyć prądem 50mA, a cewka przekaźnika pobiera poniżej 20mA. Wyjście centrali jest typu OC, więc podłączmy tak:


Centrala akceptuje tylko wskazane numery telefonów i reaguje na odpowiednią treść przesyłana za pomocą SMS'a.

Wszystkie przewody wychodzące poza obudowę centrali warto zapętlić na jakimś elemencie obudowy. Tu wybrałem słupek podtrzymujący przełącznik zabezpieczający obudowę przed sabotażem. Teoretycznie, gdy ktoś za mocno ciągnący za kable, powinien się uruchomić alarm.



1 komentarz:

  1. Pod kątem fizycznym już wszystko jasne pytanie tylko jak zaprogramować centralkę? Proszę o informację.

    OdpowiedzUsuń