Odkurzacz Electrolux z2050 Clario

Odkurzacz przestał działać. Nie pamiętałem dokładnie kiedy go kupiłem, ale było to dawno, więc odmowa współpracy nie zdziwiła mnie nadto. Ciekawe, że pamiętam gdzie kupiłem ten odkurzacz, sprzedawcę, jakie były stoiska wokoło, ale roku jakoś nie zapamiętałem.

No cóż, proforma postanowiłem sprawdzić, co mu dolega. Rozłożyłem go, co było bardzo proste:


Pierwsza wskazówka na zwijaczu, kiedy kupiłem ten odkurzacz:

Regulator mocy:
Ile pobiera energii można zobaczyć tu:



Jeżeli ten triak ulegnie uszkodzenie to mam zapamiętane jego oznaczenie: BTB12 600BW

Spodziewałem się szczotek nadających się do wymiany - szczególnie, ze odkurzacz jest używany przy dziecku kilka razy dziennie, a wcześniej też się nie nudził.
Oczywiście szczotek wyglądających jak nowe nie ma potrzeby wymieniać. Oczyściłem komutator i to wyszyto (nie papierem ściernym!). 

Bezpiecznik termiczny. Znajdował się przy jednej ze szczotek. Sprytne.


Oznaczenie silnika. Jak widać po naklejce, odkurzacz kilka razy wciągnął wodę.
Ponownie widoczna data produkcji. Kupiłem go w grudniu. Trzynaście lat!


Problemem okazała się wtyczka. Wymieniłem ją na najlepszą jaką mogłem w okolicy kupić. Musi wytrzymać ciągnięcie za sznur...

Sam odkurzacz zapewne posłuży jeszcze lata. Właśnie dlatego napisałem ten post. Oprócz wykonania dokumentacji z naprawy, zdziwiłem się jakością jego wykonania. Spodziewałem się mocno zużytych podzespołów. Nie sądziłem, że ten produkt jest tak solidnie wykonany.


***

Inne wpisy:





Update: 2015.05.26
Create: 2015.05.26

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz