A830L multimetr do samochodu

W samochodzie wożę multimetr. Musi mień następujące cechy:
- Ma by tani, by nie było go żal. W razie wypadku, czy kradzieży, oraz ze względu na temperatury i wstrząsy szkoda w samochodzie wozić bardzo porządny miernik.
- Musi wytrzymać zarówno minus 30 stopni Celsjusza jaki plus siedemdziesiąt. Ma swoje miejsce w bagażniku i musi tam wytrzymać zimę i upalne lato.
- Musi być włączany pokrętłem, a nie przyciskiem, by przypadkowo sie nie włączył.
- Musi mieć akustyczny tester ciągłości.
- Powinien mieć podświetlenie wyświetlacza. Przydatne nocą, gdy coś się stanie z samochodem, lub na nurkowisku.

Multimetr w samochodzie przydaje się zarówno przy jego kontroli, czy naprawie, ale też gdy gdzieś jesteśmy i trzeba wtedy coś sprawdzić. Tak więc nie tylko potrzebny jest do zabaw przy samochodzie, ale też do sprzętu RTV/AGD - tam gdzie w warunkach polowych niespodziewanie trzeba coś sprawdzić.

Do tej pory woziłem inne multimetry, ale o tym za chwilę. Teraz zaprezentuję mój nowy nabytek:















Całkiem przyzwoita jakość wykonania, przynajmniej zewnętrzna. Środek nie odstaje od innych produktów za kilka złotych. Ja jestem zadowolony, dobrze leży w reku i jest "sympatyczny" w obsłudze. Sięgałem do niego przez kilka dni testów z przyjemnością (nim trafił do bagażnika).

Poniżej zaprezentuję jeszcze dwa inne mierniki, których używałem w samochodzie. Pierwszy był DT838, a następnie UT33B. Pierwszy nie ma podświetlenia, a drugi akustycznego testu ciągłości.



Multimetr w samochodzie wożę w etui po Czechosłowackim  (był kiedyś taki kraj) mierniku PU185. Dlaczego teraz nie sprzedają multimetrów w takich gustownych etui? 


Podświetlenie A830L jest spektakularne.



Najważniejsze informacje z instrukcji obsługi A830L:






***


Filmy z testów:

Wstęp i zakończenie w jednym:

Rezystancja Ω:

Amper A DC:

Napięcie V DC:

Napięcie V AC:

UNI-T UT33B,  A830L, DT838 - Test buzzera i podświetlenia:

Pomiar µA:


***


Powrót do głównej strony o: 

Strona z zestawieniem parametrów mierników: 



Update: 2015.12.10
Create: 2015.11.12

2 komentarze:

  1. Kurna aż mnie korci by sprawdzić moją aldę pełnoletnią ale nie nie tykam bo najdzie mnie chęć kręcić prockami i ... trafi mnie szklak.
    Dzisiaj znowu próbowałem poprawić kalibrację V640 i takiego .... pół dnia męczyłem się i kaszana. Jeszcze padł mi kondek w ruskim generatorze ech ruskie PCB jeszcze nie wylutowałeś a już ścieżka odpada :)
    Powiedz mi jak wytworzyć 1.5mV AC

    OdpowiedzUsuń
  2. Zaś co do gustownego etui to cóż jak by w takich sprzedawali multimetry to by okazało się że etui droższe od multimetru :)
    I tak by pewnie zrobili z plastiku i po dziesiątym otwarciu by popękały przegrzania robiące za zawiasy :)
    Kurna jak kupowałem etui do wskaźnika fluke to za samo etui zapłaciłem 100zł a wskaźnik 350zł i gdzie tu sens
    Do wskaźnika sonela uszyłem se z nogawki od spodni skarpetę bo piórnik na ekspres za krótki o kilka cm.

    OdpowiedzUsuń