Z doświadczenia wiem, że akumulator ołowiowy w temperaturze jednego, dwóch, stopni Celsjusza "traci" około połowy pojemności. Gdy nurkując zabieram pod wodę akumulator tego typu to oświetlenie działa przez połowę krótszy czas, niż przy temperaturze powyżej 20 stopni Celsjusza.
Akumulator w samochodzie narażony jest zimą na jeszcze niższe temperatury.
Nie tylko "zwykłe" samochody, ze starszymi akumulatorami, mają problem z nadmiernym poborem prądu na postoju. Nie jedna super limuzyna, nawet taka z dwoma akumulatorami, po tygodniu nieużywania potrafi nie zapalić. To jest przypadłość coraz większej liczby nowoczesnych samochodów z dużą ilością elektroniki.
Musze jeszcze nadmienić, że proste przeliczenie pojemności akumulatora na czas jego pracy przy małym poborze prądu nie sprawdza się. Wygląd na to, że uruchomienie procesu "wytwarzania" nawet małej ilości energii elektrycznej przez akumulator jest okupione dodatkowymi "kosztami" i nie powoduje jego linowego rozładowania. Małe natężenia pobieranego prądu potrafią rozładować akumulator w kilka dni.
***
By pokazać jak wykonać pomiar prądu pobieranego podczas postoju samochodu przygotowałem poniższy film. Na potrzeby tego pomiaru użyłem taniego, ale przez to popularnego multimetru. Zrobiłem tak celowo, by jak najbardziej ułatwić taki pomiar osobą z mniejszym doświadczeniem.
Podczas tego pomiaru starałem się nie dopuścić do rozłączenia zasilania samochodu. Do tej pory nie spotkałem poradnika, który uwzględniał by ten aspekt.
Niektóre radioodbiorniki samochodowe tracą zapamiętane stacje po odłączeniu akumulatora. Tak samo niektóre komputery samochodowe muszą wtedy przeprowadzać od nowa adaptacje parametrów. Mogą "rozprogramować się" ustawienia elektrycznych szyb, czy kalibracja układu kierowniczego (gdy samochód posiada elektryczne wspomagania i ESP), o zegarku nie wspominając.
Niektóre radioodbiorniki samochodowe tracą zapamiętane stacje po odłączeniu akumulatora. Tak samo niektóre komputery samochodowe muszą wtedy przeprowadzać od nowa adaptacje parametrów. Mogą "rozprogramować się" ustawienia elektrycznych szyb, czy kalibracja układu kierowniczego (gdy samochód posiada elektryczne wspomagania i ESP), o zegarku nie wspominając.
Dlatego pomiar jest nieco bardziej skomplikowany. Można oczywiście po prostu odłączyć klemę, podłączyć w szereg amperomierz i już - od wyposażenia samochodu zależy, co należy zrobić.
Pobór prądu podczas postoju samochodu - jak zmierzyć pobór prądu?
Akumulator na filmie podłączony jest w sposób opisany poniżej:
***
Dodam, że częstą przyczyną problemów jest źle zainstalowane radio w samochodzie. Gdy mamy nadmierny pobór prądu warto od tego elementu zacząć poszukiwania prądożernego odbiornika energii elektrycznej.
Dodam, że częstą przyczyną problemów jest źle zainstalowane radio w samochodzie. Gdy mamy nadmierny pobór prądu warto od tego elementu zacząć poszukiwania prądożernego odbiornika energii elektrycznej.
***
Więcej na:
Tigra / samochód
Tigra / samochód
***
Bezprzewodowy licznik energii elektrycznej OWL -rozpakowanie (unboxing)
Centrum Zarządzania Światem - zasilanie
LED FILAMENT
Oświetlenie miejsca pracy
Oświetlenie LED łazienki (małej)
Oświetlenie LED w kuchni
Filtry sieci energetycznej
LED FILAMENT
Oświetlenie miejsca pracy
Oświetlenie LED łazienki (małej)
Oświetlenie LED w kuchni
Filtry sieci energetycznej
Modernizacja oświetlenia głównego w dużym pokoju i przedpokoju
Pulsowanie (migotanie) różnych źródeł światła: świetlówki kompaktowe (CFL), żarówki, lampy LED, itp.
Nowe, inteligentne liczniki energii elektrycznej
Pulsowanie (migotanie) różnych źródeł światła: świetlówki kompaktowe (CFL), żarówki, lampy LED, itp.
Nowe, inteligentne liczniki energii elektrycznej
Update: 2016.05.12
Create: 2016.05.12
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz