Modyfikacja zasilacza laboratoryjnego

Oryginalne potencjometry w tym zasilaczu są jednoobrotowe, co powoduje, że ciężko jest ustawić precyzyjnie ograniczenia napięcia lub natężenia. Prostym rozwiązaniem jest zamiana oryginalnego potencjometru na wieloobrotowy.
Postanowiłem wymienić jeden potencjometr regulujący napięcie. Do tej pory nie miałem potrzeby bardzo precyzyjnego ustawiania ograniczenia prądowego; tak samo precyzyjne ustawienie napięcia na dwóch kanałach nie było mi potrzebne.

Nie udało mi się kupić wieloobrotowego potencjometru o rezystancji zgodnej z oryginalnym (6,8kom). Zastosowałem więc potencjometr dziesięcioobrotowy o wartości 10kom (liniowy). Muszę tylko uważać by nie zwiększać napięcia powyżej 30V (na tym kanale), choć można oczywiście dodać równoległy do potencjometru rezystor o wielkości 22kom.


Zasilacz DF-1731SBC-3A.








Zasilacz z wymienionym potencjometrem. Tymczasowo założyłem taką gałkę, jaką dysponowałem, ale docelowo wymienię ją na większą.


***
Update: 2015:05.17

Po wymianie jednego potencjometru rozwiązanie okazało tak wygodne, że wymieniłem wszystkie potencjometry. Różnymi kolorami gałek wyróżniłem potencjometry ustawiające napięcie i natężenie.

Wymieniłem tez diody sygnalizujące pracę w trybie ograniczenia napięcia na niebieskie. Teraz na pierwszy rzut oka widzę czy dany kanał zasilacza pracuje w trybie ograniczenia napięcia (LED niebieski) czy natężenia (LED czerwony).




***
Update: 2015.10.03

Zasilacz wymagał naprawy. Uszkodzeniu uległy dwie diody w mostku prostowniczym:






***




Update: 2015.10.03
Create: 2015.02.22

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz