Higrometry analogowe - porównanie wskazań z higrometrem cyfrowym

Mamy w domu dwa zestawy higrometrów, barometrów i termometrów analogowych. Fajnie wyglądają, ale nie byłem pewien czy ich wskazania są poprawne. Barometr należy wyskalować co można w Łodzi uczynić dzięki danym z lotniska i znajomości wysokości, na której znajduje się mieszkanie. Jak jednak sprawdzić wskazania higrometru? Jaki przyrząd wskaże dokładną temperaturę, by sprawdzić wskazania termometru?

Wykorzystałem miernik Voltcraft VC-4in1. Higrometr cyfrowy wskazuje 41,7%. Obliczmy jego błąd dla pomiaru wilgotności względnej:
41,7% - 5% = 39,615%
41,7% + 5% = 43,785%
Higrometr analogowy wskazuje 43,5%, a to oznacza, że wskazania są potwierdzone.

Higrometr analogowy wskazuje 46% wilgotności względnej, lecz ja nie dotrzymałem zalecanego czasu pomiaru higrometrem cyfrowym. Producent miernika 4in1 zaleca pomiar trwający sześć minut, a mi cierpliwości wystarczyło na zapewne nie więcej niż minutę. Dla mnie uzyskane wskazania są jednak zbieżne i wystarczające.

Sprawdziłem również wskazania termometru. Odczyt temperatury pokrył się praktycznie w 100%.

Teraz wiem, że wskazania widocznych powyżej analogowych mierników wilgotności i temperatury są poprawne i wiarygodne.



***

Powiązane tematy:
Bezprzewodowy licznik energii elektrycznej OWL -rozpakowanie (unboxing)



Update: 2015.01.06
Create: 2015.01.06

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz