Zużycie prądu: pralka firmy Hoover.

Informacje wydzielone z tematu:

***


Pobór prądu przez włączoną pralkę sprawdzałem podczas jej naprawy, co opisałem na tym blogu.
Teraz sprawdzam pobór prądu, gdy pralka jest wyłączona. Pralka posiada mechaniczny wyłącznik zintegrowany z pokrętłem programatora (selektora), nie powinna więc pobierać żadnej energii z sieci elektrycznej.

Pomiar watomierzem wskazuje jednak na to, że jakaś energia jest pobierana:


Jak widać pomiary są niejednoznaczne. Po pierwsze pomiar może leżeć poza zakresem pomiarowym watomierza, a po drugie charakter poboru energii może być trudny do pomiaru przez ten przyrząd. Dla mnie nie ma to większego znaczenia, ponieważ, gdy pralka jest nieużywana odłączam ja przełącznikiem we wtyczce. Jest to zabezpieczenie np.: przed włączeniem pralki przez dziecko. Jednak sam fakt, że następuje jakaś wymiana energii pomiędzy pralką, a siecią elektryczną jest na tyle ciekawy, że zmierzę to kiedyś dokładniej. Na razie przyjmuję, że filtr przeciwzakłóceniowy w pralce może mieć upływność elektryczną wynikającą z upływu czasu, lub następuje po prostu przepływ energii wynikający z konstrukcji filtru (cewka/cewki, kondensator)

Dokonałem pomiaru dokładnym miernikiem - przypomnę, pralka jest wyłączona:




Wykres poboru prądu. Program numer 1, gotowanie:
W domu płacimy za zużycie energii czynnej, czyli interesuje nas wykres zielony. Dlatego, gdy pracuje silnik to faktyczne zużycie energii jest na poziomie 130 W, a wykresy czerwony i granatowy stanowią tylko informacje pomocnicze.

Powiększony wykres początku prania:

Powiększony wykres, cześć środkowa:

Powiększony wykres, część końcowa. Widoczne trzy cykle wirowania.


Bezprzewodowy licznik energii elektrycznej OWL -rozpakowanie (unboxing)



Update: 2016.04.04
Create: 2016.04.04

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz