Pompka elektryczna do materaca, basenu - zasilacz

Nadmuchanie małego basenu lub materaca wymaga odrobinę wysiłku. Nieco trudniej jest nadmuchać nawet mały thermarest na wysokości 5 kilometrów - tam jednak nie mamy łatwego dostępu do energii elektrycznej.

Warto więc kupić pompkę elektryczną do materacy. Można je kupić w marketach za symboliczne sumy. Ja nabyłem taką zasilaną z zapalniczki samochodowej. Prosty, zwykły model, bez żadnych dodatkowych akumulatorów. Autem jednak nie wjadę w każdy zakątek działki. Ciężko też wykonać odpowiedni przedłużacz, ze względu na znaczy pobór prądu i spadki napiecia wynikające z tego. Ja bym potrzebował przedłużacz o długości około 20 metrów wykorzystywany tylko w tym jednym celu.  Również samo mocowanie wtyczki w zapalniczce samochodowej do najpewniejszych nie należy.

Miałem jednak "na stanie" mocny zasilacz do laptopa, który idealnie nadaje się na działkę jako dodatkowe źródło napiecia 12 V. Można takie używane zasilacze tanio kupić na Allegro, chociaż zapewne w wielu domach znajdzie sie jakiś stary i nieużywany zasilacz od laptopa.

Obciąłem wtyczkę od strony "laptopa", a w jej miejsce dołożyłem trzy podwoje przewody. Jeden z nich zlutowałem z kablem od pompki do materacy (po usunięciu wtyczki do gniazda zapalniczki). Nie będę tej pompki używać poza działką, wiec nie muszę zasilać jej z samochodu. Gdybym jednak miał taką potrzebę to w autku mam dostępne 230 V. Dwa pozostałe kable zaizolowałem i pozostawiłem do przyszłego użycia. W ten sposób mam na działce zasilacz o dużej mocy dla urządzeń wymagających napiecia 12 V, a nawet mogę go użyć jako awaryjny prostownik do samochodu.





***


Więcej na:


Update: 2016.07.05
Create: 2016.07.05

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz