Kontrolka LED w rozdzielnicy - działka

Kolejna kontrolka do rozdzielnicy uległa uszkodzeniu. Kupiłem ją w markecie, tylko takie były dostępne. Mimo, że kosztowała mało, to oczekiwałby działania dłuższego, niż dwa miesiące. Tym razem problem powstał na działce. 

Postąpiłem więc jak z kontrolką używana w domu, która po naprawie działa wyśmienicie:
Kontrolka LED w rozdzielnicy

Oczywiście zastosowałem rozwiązanie opisane tu:
Kontrolka LED na 230V


Kontrolka, która uległa uszkodzeniu:

Tak wygląda w środku.

Ten rezystor wg. mojej opinii to żart.


Tak wygląda kontrolka zmodyfikowana. Użyłem dwóch rezystorów. Każdy po 62 kΩ, czyli łącznie 124 kΩ. Okazało się, że dioda świeci odrobinę za słabo. Zostawiłem tak, ponieważ nie przeszkadza mi to, ale lepiej by łączna rezystancja wynosiła 100 kΩ.


********


Inne wpisy:


Update: 2016.08.16
Create: 2016.08.16

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz