35-letnie kondensatory

Miałem okazje sprawdzić kondensatory, które wymontowałem z miernika izolacji P435 firmy Meratronik wyprodukowanego w 1980 roku - 35 lat temu! Czy stare kondensatory zachowały prawidłowe parametry?

Wymontowane kondensatory firmy Elwa:

Tabliczka znamionowa urządzenia, skąd pochodzą kondensatory:

Pomiary wykonałem mostkiem RLC: CEM DT-9935 (RLC)


100 µF

1 kHz:





220 µF

1 kHz:


 

10 kHz:


100 kHz:



470 µF

1 kHz:




 10 kHz:
 Z jakiegoś powodu miernik nie mógł wykonać pomiarów kondensatora z lewego zdjęcia przy 10 kHz pomimo wielu prób.

 100 kHz:



****

********

Inne wpisy:




Update: 2015.04.09
Create: 2015.04.09

5 komentarzy:

  1. Wydaje mi się ze elwy nie były takie złe może tolerancja nie powalała ale jak sprawdzałem to zawsze trafiały mi się o zwiększonej pojemności. Poniekąd tak z nimi było. Jedynie ESR robiło problem w ocenie.
    Ja stosuję do elektrolitów 100/120Hz.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Po testach żałuje widzę, ze nie było potrzeby ich wymiany :-( Użyłem 1kHz, ponieważ w P435 jest w jednym miejscu używana częstotliwość 5kHz i te elektrolity mają stosunkowo niewielką pojemność.

      Usuń
  2. Wrzuć zdjęcia w jakiej fazie prac jesteś z nim.

    OdpowiedzUsuń
  3. Wrzuć zdjęcia z remontu. Ciekawie zawsze wygląda przed,w trakcie i po.

    OdpowiedzUsuń
  4. Wieczorem będą - co prawda jeszcze nie skończyłem, ale maszyna już działa.

    OdpowiedzUsuń