Akumulatorek w telefonie - sprawdzenie pojemności

Telefon zadziwiająco krótko zaczął pracować po naładowaniu do pełna. Nie wiedziałem, czy spowodowane jest to zmianą w sposobie używania telefonu, zmianą zasięgu sieci, zainstalowanymi aplikacjami? Może po prostu akumulatorek powinien zostać wymieniony?

Podłączyłem więc akumulatorek pod uniwersalną ładowarkę i sprawdziłem jego pojemność, oraz innych posiadanych akumulatorków od telefonów:



Podejrzany akumulatorek posiadał połowę pojemności. Żaden z akumulatorków, włącznie z nowymi firmowymi, nie posiadał deklarowanej pojemności. Akumulatorki firmowe wypadły najkorzystniej w tym mini teście.

Regulacja spustu wiatrówki

Odkręcamy mechanizm z lufą od łoża:




Przy skręcaniu zwróć uwagę na porządne wykonanie tej czynności.

Trzeba uważać by nie zgubić elementów:






Sworznie należy wybić (jako wybijaka użyłem wiertło):




Dla mnie spust był za twardy. Docinam pierwszy raz sprężynę:





Jakość wykonania spustu nie zachwyca, ale w tej cenie ciężko wymagać czegoś więcej:

Widać, że jest krzywo?

Spust przygotowany do poprawy:


Należy pracować bardzo powoli i starannie. Spust jest wykonany z twardej stali (tak ma być), więc jego obróbka jest czasochłonna. Jakość pracy wpłynie na wszystkie aspekty użycia wiatrówki. Oprócz gładkiej powierzchni ważne są kąty płaszczyzn. Od tego jakie kąty wybierzemy będzie zależeć jak będzie działać spust. Jeśli popełnimy błąd, to zaczep może nawet ześlizgiwać się ze spustu.


Drugi raz docinam sprężynę.

 Obecnie spust pracuje delikatnie, a do jego zadziałania potrzeba 16N.


***

Regulacja i próby wykonywane z 18m, leżąc, luneta 4x.




Podczas zabaw zawartości takich puszek nie należy używać. Najlepiej w ogóle nie używać. Serio.
Lecz nazwa tego piwa wydała mi się bardzo adekwatna do sytuacji :-)


********


Więcej tu:
Inne wpisy, oraz krótko o blogu

***




Update: 2014.01.12
Create: 2014.01.12

Efekt WOW!!!

Centrum Łodzi:

Czy to jakaś instalacja wykonana przez plastyka, a może go w środku zamknęli?

Po weekendzie, niedaleko sklepu...

Co wisi na słupkach blisko sklepu monopolowego? Jakie to praktyczne!

Zima...



Ciasto prosto z podłogi - przysmak!

Miejsce do parkowania dla kogo? Dla centaura?

Pussy Wagon - napis na BMW w którym jadą dwaj faceci. No comment.

Zima, cdn.

Aha.




********


Więcej tu:
Inne wpisy, oraz krótko o blogu

***




Update: 2014.01.12
Create: 2014.01.12

Kompilacja Kdenlive (development) + MLT (development) (+ ffmpeg, lame, movit, x264)

Jeżeli chcemy by edytor video Kdenlive korzystał z framework'u multimediów MLT, a ten z kolei potrafił skorzystać z biblioteki Movit, dzięki czemu zaprzęgniemy GPU do przeliczania efektów video, potrzeba trochę pracy.

Na dzień dzisiejszy skompilowałem następujące wersje:
- Kdenlive: 0.9.7 (rev. v0.9.6-134-g1f0072e)
- ffmpeg version N-59777-g6580104 Copyright (c) 2000-2014 
- x264 0.129.2242 d967c09

Część programów możemy zainstalować z paczek:
apt-get install git automake autoconf libtool intltool g++ yasm libmp3lame-dev libgavl-dev libsamplerate-dev libxml2-dev ladspa-sdk libjack-dev libsox-dev libsdl-dev libgtk2.0-dev liboil-dev libsoup2.4-dev libqt4-dev libexif-dev libvdpau-dev libdv-dev libtheora-dev libvorbis-dev subversion cmake kdelibs5-dev libqjson-dev libqimageblitz-dev recordmydesktop dvgrab dvdauthor genisoimage xine-ui

Instalację biblioteki Movit opisałem tu:

Zbudować ze źródeł musimy następujące programy:
libvpx - git://git.chromium.org/webm/libvpx.git
x264 - git://git.videolan.org/x264.git
ffmpeg - git://github.com/FFmpeg/FFmpeg.git
frei0r - git://github.com/ddennedy/frei0r.git
mlt - git://github.com/mltframework/mlt.git
kdenlive - git://anongit.kde.org/kdenlive
swfdec - git://github.com/mltframework/swfdec.git
lame - http://downloads.sourceforge.net/project/lame/lame/3.99/lame-3.99.1.tar.gz

Kdenlive kompiluję do własnego katalogu, nie instaluje go w katalogach systemowych, z tego względu, że za chwilę MLT zyska rozszerzoną funkcjonalność i oprogramowanie będzie wymagało uaktualnienia. Część zmian już jest widoczna w kodzie, chociaż nie posiada implementacji w filtrach.
Z tego względu skompilowane biblioteki przeniosłem do /usr/local/lib. W tym katalogu umieszczam biblioteki również od innych skompilowanych programów, jak ffmpeg. Ten katalog dowiązałem do katalogu ze kompilowanym kdenlive. Wprowadziłem też odpowiednie zmiany w /etc/ld.so.conf.d/libc.conf.

W konfiguracji kdenlive zwiększyłem liczbę wątków kodowania. Pomimo eksperymentalnego kodu na razie nie mam z tym problemów.

Dla materiałów renderowanych do HD720p 30fps korzystam z następującego profilu renderowania:
f=mp4 acodec=libmp3lame ab=160k ar=44100 ac=2 pix_fmt=yuv420p vcodec=libx264 minrate=0 b=5000k b_strategy=1 subcmp=2 cmp=2 coder=1 flags=+loop flags2=dct8x8 qmax=51 subq=7 qmin=10 qcomp=0.6 qdiff=4 trellis=1 aspect=%dar

Teraz można edytować filmy z wakacji :-)



Movit - wolna biblioteka efektów video wykorzystująca GPU

Biblioteka movit nie korzysta z CUDA, czy też z OpenCL. Wykorzystuje OpenGL (OpenGL Shader Language - GLSL). Ciekawe podejście, bardzo praktyczne.

Projekt jest na tyle młody, że do systemu trzeba go włączyć samodzielnie (nie posiada nawet własnej strony www - stan na 2014.01.12). Autora, Steinara Gundersona ("Sesse") można znaleźć na blogu: http://www.sesse.net/

***

Instalujemy wymagane oprogramowanie:
apt-get install libeigen3-dev libgtest-dev libglew-dev libglew1.7 glew-utils libglewmx1.7

Pobieramy źródła:
git clone http://git.sesse.net/movit

Uruchamiamy konfigurację:
autogen.sh

W pliku Makefile dodajemy flagę "fPIC" (position-independent code) na potrzeby wykorzystania biblioteki w framework'u MLT:
CXXFLAGS=-Wall -g -fPIC -O2 -I$(GTEST_DIR)/include -I/usr/include/eigen3   -I/usr/include/GL  

Następnie:
make
make libmovit.a install

I to wszystko, biblioteka jest gotowa do wykorzystania np. tak: