Power bank z regulowanym napięciem i dużą pojemnością

Kupiłem power bank z małym ogniwem słonecznym. Niestety pojemność jego akumulatorka pozwalała naładować mój telefon tylko w około 30%. Maksymalnie....

Kupione urządzenie ma jednak fajną, metalową obudowę, oraz elektronikę zapewniająca prawidłowe ładowanie akumulatora Li-Ion - zarówno poprzez port USB, jak i baterie słoneczną. Power Bank posiada przetwornice pozwalającą regulować napięcie wyjściowe: 4.5V, 5.5V, 6.5V, 9V. Napięcie 5.5V idealnie nadaje się do lądowania urządzeń przez USB.

Czas na przeróbki:

Wersja testowa z jednym akumulatorem 2700mAh.


Po testach kupiłem koszyk na dwa akumulatorki Li-Ion. Ponieważ koszyk przeznaczony był do pracy szeregowej wymontowałem widoczne poniżej zabezpieczenie przed przeładowaniem akumulatorków. Nie jest konieczne, ponieważ (jak sprawdziłem w notach katalogowych układów elektronicznych zainstalowanych w power banku) taka funkcjonalność jest już tam zaimplementowana.
Wybrałem koszyk na dwa akumulatorki, uznając po testach z jednym akumulatorkiem, że jest to wartość wystarczająca do moich potrzeb, a jednocześnie ogniwo słoneczne jest w stanie podładować taki układ akumulatorków.
Koszyczek przerobiłem na układ łączący akumulatory równolegle.

Układ zabezpieczający oczywiście w przyszłości do czegoś wykorzystam :-)

Koszyczek zamontowałem wkrętami i klejem. Konstrukcja ma wytrzymać wakacje w dziwnych miejscach.

Dołożyłem jeszcze wyjście w postaci kabla z pełnowymiarowym gniazdem USB.Dzięki temu nie byłem ograniczony do gniazda mini USB zainstalowanego oryginalnie.

Ogniwo słoneczne zainstalowane w urządzeniu posiada małą moc. Waży jednak niewiele, a w afrykańskim słońcu działa wydajniej niż w innych rejonach świata :-)
Ważne jest ustawienie ogniwa jak najbardziej prostopadłe słońca. 
Nie mierzyłem wydajności tego ogniwa. Robiłem to przy innych ogniwach, przy robocie I-Droid01, a dodatkowo moją ciekawość zaspokoiły testy w terenie.


Urządzenie jest kompatybilne z limitami bagażu (samolotów i awionetek), oraz z wytrzymałością właściciela na obciążenie plecaka.

Kontakty koszyczka zaizolowałem klejem "na gorąco".

Po testach wymieniłem akumulatorki na: Panasonic NCR 18650A 3100mAh.

***
Update: wykonałem pomiar mocy ogniwa fotowoltaicznego:


***

Więcej informacji:

Bezprzewodowy licznik energii elektrycznej OWL -rozpakowanie (unboxing)

Update: 2014.09.02
Create: 2014.06.08

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz