Naprawa pralki HOOVER AI120 - wymiana kołnierza bębna (fartucha)



Ta naprawa jest trudna, szczególnie w pojedynkę. Przed przystąpieniem do pracy warto się zastanowić nad zakupem nowej pralki. Zostałeś ostrzeżony.

Oznaczenia oryginalnego kołnierza:   81620027     91620028

Zdejmujemy górną osłonę pralki (blat).

Odkręcamy tylną osłonę:

Odkręcamy wewnątrz pralki śrubę obejmy mocującej kołnierz. Na zewnątrz rozpinamy plastikową obejmę -  rozpinamy pod otworem bębna, po otwarciu drzwi pralki.

Zdejmujemy betonowy ciężarek stabilizujący.

Demontujemy przednia maskownicę, programator, itp. Przednia maskownicę demontujemy po wyjęciu szuflady na proszek. Można podważyć maskownicę w dwóch miejscach pod otworem szuflady na proszek.

Demontujemy cięgno łączące programator z zasobnikiem na proszek, oraz sam zasobnik.

Odłączamy wszelkie rurki i przyłącza.

Widać kamień w rurze. Można ją od razu odkamienić.

Demontujemy komputer sterujący, tak aby uzyskać czysty dostęp do bębna.
Bęben jest tak duży, że pozostaje mało miejsca na manewry, szczególnie, że dolne obciążenie pozostaje zamocowane, ze względu na brak dostępu do jego odkręcenia. Musimy uzyskać pełny dostęp do wnętrza pralki.

Widok na dolne obciążenie przymocowane do bębna. Pralka położona jest na boku.

Wyciągnięty bęben. Bęben jest skręcany (widać śruby na obwodzie).

Po rozkręceniu bębna widać kamień kotłowy:



Kamień kotłowy obecny jest też w miejscu, gdzie bęben łączy się z kołnierzem (fartuchem). Te miejsce oczyściłem z kamienia wodnym papierem ściernym i wypolerowałem.



Nie mogłem dostać nowej uszczelki do bębna. Skorzystałem więc z rady sprzedawcy w hurtowni sprzętu AGD i ułożyłem uszczelkę z wykorzystaniem silikonu sanitarnego.
Silikon rozprowadziłem w rowku uszczelki i na pokrywie bębna. Uszczelkę ułożyłem na silikon, co pomogło utrzymać ją na miejscu podczas montażu. Te uszczelnienie nie jest narażone na działanie ciśnienia.


Po zmontowaniu pralki zrobiłem zdjęcie jak przylega nowy kołnierz do bębna. Jak widać nie ma teraz szczeliny, gdzie fragmenty ubrań mogły by się dostać i zostać przetarte przez ruch bębna i pocieranie o gumę fartucha.

Zmontowaną pralkę poddałem dwukrotnemu odkamienianiu octem, po czy potraktowałem specjalnym środkiem do czyszczenia pralek z supermarketu.
W trakcie kolejnych rund odkamieniania i czyszczenia należy czyścić filtr pralki!





Update: 2013.12.29
Create: 2013.12.29

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz