Naprawa pralki HOOVER AI120 - szczotki węglowe silnika



Wymieniając kołnierz bębna uzyskałem łatwy dostęp do silnika, skorzystałem więc z okazji i wymieniłem szczotki silnika.

Szczotki wyglądają podobnie do tych:
Kompletne szczotki to zestaw po lewej stronie. W środku zawierają metalową obudowę (szcotkotrzymacz) ze szczotkami węglowymi (para po prawej stronie).
Jeżeli kupimy same elektryczne szczotki węglowe (jakby wkłady) to możemy odciąć przewód trzymający stare szczotki w metalowej obudowie. Najlepiej odciąć przewód jak najbliżej szczotki, by zostawić przewód zgrzany z metalową obudową.Nowe wkłady mają również przymocowany przewód.
Ponieważ nie mam zgrzewarki, to wykorzystałem lutownicę. Wsadziłem nowy wkład do metalowej obudowy przewlekając przewód przez szczotkotrzymacz. Przewód od szczotki owinąłem wraz z przewodem od szczotkotrzymacza wokół jego końcówki do podłączeni przewodu (u nasady, tak aby nie kolidowało to z obsadzeniem kabla). Przewód pozwala regulować na ile szczotka ma wystawać. Ustaliłem położenie szczotki tak, by (kiedy jest wysunięta) jej końcówka została w obudowie na 7-10mm. Zlutowałem przewody owinięte wokół końcówki do siebie i do obudowy szczotkotrzymacza.

Nie chciałem czekać na dostarczenie kompletnych szczotek nieoryginalnych; orginalnych też w serwisach nie było (kosztowały zresztą stanowczo za dużo). Zależało mi na szybkiej naprawie, dlatego przeprowadziłem regeneracje za pomocą samych wkładów, które kupiłem w hurtowni AGE. Wybrałem najdłuższe szczotki węglowe o wymiarach pasujących do szczotkotrzymacza. Można też kupić szczotki o nieco większych wymiarach i dotrzeć ja na papierze wodnym (by nie pyliło).

Dane paska klinowego pralki:

Dane silnika pralki:

Warto przeczyścić wszystkie kontakty elektryczne we wtyczkach i gniazdach:

Widok pralki od dołu. Szczotki dostępne są pod żółtą osłoną. Wystarczy ją odgiąć, nie trzeba nic więcej demontować.

Ciekawy jest cos phi, gdy pracuje silnik. Myślałem, że zostanie to skorygowane kondensatorem. Silnik jednak w trakcie pracy pozostaje zimny, nic się nie grzeje, wszystko działa poprawnie.
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz